בנוגע למיינדפולנס, פיתויים וחטאים

סור מרע ועשה טוב בקש שלום. זהו. בואו נעצור פה. בלי להטיף.
תשובה לשאלה של חברה והרהורים שהגיעו עד לאזכורי לקאן וויטגנשטיין.

"סור מרע" – זו כבר סוגיה בפני עצמה. והיא כבר כורכת בתוכה עבודה פנימית. כי אי אפשר שזה לא יהיה כך. אחרת מדובר בזיוף/בגינונים ובהעמדות פנים. אז ה-"עשה טוב" – כשאין עבודה פנימית – הוא מאולץ. טכני. מצוות אנשים… לא בא מהנפש. בא מלהיראות נחמד: "ותרא האישה כי טוב העץ למאכל וכי תאווה הוא לעיניים ונחמד העץ להשכיל… " והצעד הבא: "ותיתן גם לאישה…" הנה הפיתוי והחטא.
מיינדפולנס (האמת הרביעית של הבודהה מכילה בין שמונת סעיפיה את ה-שימת הלב, את הקשיבות) לא בא אלא כדי לעורר אותנו לקשר שבין הגירוי לתגובה (בגדול, הבסיס לכל סוגי התרפיה בעולם).
והמטרה, היא להגדיל את האפשרויות. של מה? זו כבר בחירה. בחירה אישית. אבל כדי שתתאפשר בחירה מודעת – שתלויה באדם עצמו – צריך לפתח את היכולת להיות שם. הבודהיזם (מיינדפולנס זו הכנסת הבודהיזם בדלת האחורית או במסיכה אחרת, שלציבור יותר קל איתה, כי המיינדפולנס אינו מזוהה עם הבודהיזם… עד שיגלו – יעברו כמה שנים. לכן אצלי במפגשים אני חושף זאת מיד).
עשה טוב – זה עיקר העיקרים. ולמה אנשים מתקשים בכך? (אשאיר לך לחשוב על כך, אם כי התשובה כבר ניתנה לעיל).
ואת צודקת, זה מתחיל משלום פנימי. אצלך השלום קיים עד שאת רואה מישהו שמלכלך. ואז גם אם לא אמרת לו כלום, התרגזת. המיינדפולנס מעורר אותך לכך, שאולי לא פגעת בזורק נייר, או במי שהניח את הכוס על מדף בסופר לאחר שסיים עם הקפה, אבל פגעת בעצמך. התרגזת. שימי לב שנאחזת בדוגמה הזאת, וגם שיתפת אותי. ועל כך אני מודה לך.
עכשיו אסביר עוד מושג שלמדנו, מתוך הפילוסופיה של ז'אק לקאן. האדון:
האדון – הוא כל מי שאנו רואים בו סמכות. חוק, שופט, ממשלה, משטרה, אבא, אמא, אח גדול, הלכה, ספר נימוסין, תנ"ך, משנה ותלמוד, מצוות כאלו ואחרות, שולחן ערוך, וכן הלאה…
חופש אמיתי בעיני היא לא להיות משועבד לאדון, וזה דורש עבודה פנימית אמיתית. כי צריך לזהות את ההשתעבדות לסוגיה. זה מתחיל ומסתיים בשפה. וכאן הגענו לויטגנשטיין, שמציע לנו לשחק בשפה ולא לקרוס תחת הנורמות או ההנחות המובלעות בתוכה.
חופש 360 מעלות הוא הרבה יותר פתוח ממה שמציעים לך, ולא משנה מי. זה קשור ל 100 אחוז אחריות שאת לוקחת על כל צעד בחייך בלי קשר לנסיבות. בכל דקת חיים אנו מבטאים את עצמנו. וגם זה קשור בזרימה ובגמישות כמו של מים ואוויר ואדמה ואש שניתנו לנו באהבה באבולוציה חכמה ונדיבה. לכאן כבר נכנס האלוהים שלי, ובזה לא אעסיק אותך.
ודרך אגב, "סור מרע", במילים אחרות, כדי לתת לזה תוכן, זה "מה ששנוי עליך אל תעשה לחברך".

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    מיכאל אדם - כתיבה, שירה והגות - נייד: 0545714195 לאתר האימון והטיפול בנל"פ ובדמיון מודרך לחצו כאן
    לאתר הגלריה לחצו כאן
    לאתר פודקאסט – שירה ומשוררים, לחצו כאן

    כותב הספר: לאף אחד לא קראתי אבא

    לאתר האימון – קואצ'ינג אישי או קבוצתי לחצו כאן. לאתר הגלריה לחצו כאן. לאתר פודקאסט - שירה ומשוררים כאן
    Hello. Add your message here.